Je gebruikt een verouderde browser die de huidige webstandaards niet ondersteunt. Om de pagina's goed weer te geven raden we aan je browser te updaten. Suggesties: firefox, google chrome, or internet explorer 8
languages svenska english deutsch

Nieuws

Kajak safari
17-04-2016

Niet nieuw maar wel meer onder de aandacht:
Bij ons kunt u genieten van heerlijke kajaktouren.

Het is mogelijk een kajak te huren en zelf op pad te gaan.
Maar het is ook mogelijk een gegidste tour te doen onder begeleiding van 1 van onze opgeleide gidsen.
Mogelijkheden vanaf halve dag tot 3 daagse touren, waarbij met de 2 of meerdaagse touren in tenten wordt overnacht.

Meer info onder activiteiten / zomer.

Uitbreiding
19-07-2013

Nog een paar dagen en dan word ons team uitgebreid voor komende winter.
Bij deze al vast: Nanoek van harte welkom!

Last-minute aanbieding: 3 daagse sledehondentour met overnaching in het bos
15-01-2013

1 t/m 5 febr. 2013 Prijs nu: 4.995,-- SEK p/p

Aankomst 1 februari 2013
2, 3 en 4 febr. leren we alles over de husky, het inspannen, het sleeen en maken we de eerste dag een mooie tour om alles te leren en te ervaren.
De tweede en derde dag sleeen we een grotere afstand om "buiten" te overnachten.
We hebben een leuke bergstuga waar we de nacht doorbrengen om de volgende dag nog een mooie tour te maken en aan het eind van de dag op de farm terug te komen.

5 februari is het avontuur ten einde en keer je weer huiswaarts.

Deze tour is incl. overnachtingen en maaltijden, transfer naar de farm (vanaf Strömsund, evt. Östersund)

Er zijn nog 2 plaatsen beschikbaar!

Thuiskomst expeditie febr. 2012
21-02-2012

Gister middag om ca. 15.00 uur kwamen ze terug! Een hele stoet, moe maar voldaan. We hebben even een lekker borreltje gedronken (foto...., maar die stond niet op mijn camera, dus die moet ik vandaag even van iemand overnemen om te plaatsen...).
De honden en deelnemers hebben het uitstekend door staan en hebben genoten van de tour, voor zover wij hebben mogen vernemen.
Vandaag een rustdag voor de lieve hondjes!

dag 5 expeditie febr. 2012
20-02-2012

Gister sneeuwstorm. Echt je werd omver geblazen! Geen bericht van de expeditie, dus Richard zelf maar gebeld om te horen hoe alles er voor stond....
Het gaat goed, ze hebben gister een zware maar mooie tour gedaan in de omgeving van Strömsund. Veel nieuwe sneeuw en veel opgewaaide sneeuw door de storm.
Sander berichte: wallen, maar nog steeds fris en vol goede moed.
Vandaag de laatste dag!

Derde dag expeditie febr. 2012
18-02-2012

Gister niet echt tijd gehad om wat te schrijven. Al zijn er maar 27 hondjes thuis, het is veel als je alleen bent. Oke Richard was gister ook thuis, maar die moest zijn natte boeltje ordenen, route's bekijken, slede Sander samen met Sander repareren, sneeuwruimen en voer en vlees (natuurlijk kwam alles op dezelfde dag) naar binnen slepen... Stel je voor als Richard niet thuis was, had ik dat er ook bij mogen doen.... Onder tussen sneeuwt het weer....

Gister is de route van Lidsjöberg, via Trångvattnet, Ringvattnet en Ursvattnet terug gegaan naar Järvsandsberget en hebben ze overnacht in onze tipi in het bos.
Ik en Richard hebben met 2 teams met jaarlingen en oude honden nog extra bevoorrading naar de tipi gebracht.
Alles verder goed gegaan gister op een klein boompje na voor Sander. Slee is weer gefixed.
Van de nacht heb ik nog niets vernomen tot nu toe.
Als het goed is gaat vandaag de route richting Strömsund.

Richard was zijn telefoon verloren, waarschijnlijk in het gewoel met de spullen uit de scooter halen en de honden omdraaien etc. Nu krijg ik net een sms dat hij zijn telefoon heeft terug gevonden bij het uit het water halen van de scooter. En hij doet het ook nog! (de telefoon), scooter weet ik nog niet. De scooter staat weer op de kant en nu zijn ze met de pulka bezig....

dag 2 expeditie febr. 2012
16-02-2012

De planning van vandaag niet gehaald.
Voor de fjällen gaven ze klasse 1 waarschuwing, dus niet verstandig daar heen te gaan...
Daarom kozen ze er voor om naar een viskamp te gaan van een man die we kennen.
Echter daar zijn ze niet gekomen omdat de scooter met 1 zijkant door het ijs ging.
Ze hebben gezamenlijk alles spullen uit de pulka gehaald en wat echt mee moest op de sledes geladen.
Richard is opgepikt door een man van de scooterclub en is thuis gebracht met de achter gebleven spullen.

De scooter konden ze er niet uit krijgen en staat nog op/in het ijs. Deze word zaterdag met behulp van meer mensen en mensen die het ijs kunnen checken er uit gehaald.

De teams zijn terug naar Lidsjöberg, waar vannacht word overnacht. Morgen hoor ik welke route ze gaan doen.

De honden hebben goed gegeten en iedereen heeft zich opgemaakt voor de nacht.

Expeditie febr. 2012
15-02-2012

Het tijdschema klopte aardig, ware het niet dat we vanmorgen voor 6 uur werden wakker gebeld door de buurman dat er geen water was en of Richard even naar het pomphuis wilde gaan om het te fixen. Nou, was mijn gedachte: daar gaat onze mooi planning....

Maar toch: 7 uur hadden we water voor de honden en om 8.10 (ipv 8.00) zaten we aan het ontbijt.
9.00 uur gingen we naar buiten.
Het aankleden en bepakken van de laatste zaken met het klaar zetten van de lijnen duurde het langst. De honden inspannen daar tegen ging weer vlot.
Uit eindelijk waren Aafkje en ik alleen om 10.30 uur.

De tocht voor vandaag staan als volgt gepland: vertrek Järvsand over Ursvattnet naar Alanäs, via Trångvattnet over Ringvattnet om de eerste overnachting te hebben bij Lidsjöberg.

Foto expeditie leden voor het inspannen van de honden: op de grond van links naar rechts: Bea, Renate, Jeroen. Staand bij de slee van links naar rechts: Niek, Sander en Richard.

dag 1 expeditie febr. 2012
15-02-2012

19.00 uur bericht gekregen: Ze waren op de plek van bestemming, honden waren gevoerd en ze zaten zelf te eten. Alles was goed gegaan!

Geplande route voor morgen: Via Gårdsjön naar Risede, Klumpvattnet naar boven Jougdadalens narurreservat in. Overnachting Brattlidfjället.
Echter de weersvoorspelling voor de fjällen geven klasse 1 waarschuwing aan.
Morgen ochtend de fjällråd raadplegen om te zien hoe de route zal gaan worden...

Een extra expeditie datum! 11 tot 17 maart 2012. Nog plaatsen vrij!
13-01-2012

Van 11 tot 17 maart 2012 hebben wij wederom een expeditie.
Expeditie 1 dit keer. Deze bestaat uit:
Dag 1 aankomstdag. Dag 2 kennismakingsdag/opfrisdag. Je leert honden verzorgen en voeren, inspannen en sleeen, we doen een tocht van ca. 20 km. De materialen worden voorbereid.
Dag 3 vertrekken we voor 4 dagen (3 nachten) om op pad te zijn met de honden en buiten te overnachten.
Dag 7 vertrekdag.
Ontbijt, lunch en avondeten inbegrepen, 3 nachten overnachting in ons gastenverblijf en benodigde materialen voor tijdens de expeditie. Hetzelfde geld voor transfer van en naar Östersund vliegveld of treinstation.